Vi erbjuder flera betalningsalternativ på våra tandkliniker. Du kan betala ditt besök direkt på mottagningen eller välja en flexibel betalningslösning med förlängd betalningstid.
Vi godkänner betalning med bankkort, de vanligaste kreditkorten samt Edenred Tandvård, Epassi Välmåendeförmån och Smartum Hälsovårdsförmån. Du kan också betala ditt tandvårdsbesök smidigt med Svea-faktura eller Coronaria-konto som tillhandahålls av Resurs Bank. Med Coronaria-kontot får du 30–60 dagars räntefri och avgiftsfri betalningstid och kan dela upp betalningen i valfria rater under en längre tid.
Vi har direkt ersättning från FPA. Du kan läsa mer om FPA-ersättningar för tandvård på FPA:s webbplats.
Resurs Bank Coronaria-konto – ett flexibelt sätt att betala din tandvård i rater
När du tar i bruk Coronaria-kontot betalar du ingenting i samband med köpet. Fakturan för ditt köp skickas hem till dig månaden efter köpet, och då kan du välja om du vill betala hela beloppet på en gång eller i flexibla delbetalningar. Mer information om betalningsalternativ hittar du längst ner på sidan.
Du får alltid upp till 30–60 dagar räntefri och avgiftsfri betalningstid. Kreditgivare är Resurs Bank AB, filial i Finland. Förutom på våra tandkliniker kan Coronaria-kontot även användas i flera andra av Coronarias tjänster.
Ansök redan i dag
Fyll i ansökningsblanketten noggrant och kom ihåg följande:
- Kontrollera att ditt personnummer är korrekt.
- Kontrollera att dina kontaktuppgifter, inklusive telefonnummer och e-postadress, är rätt.
Du får ett kreditbeslut direkt
Du får ditt kreditbeslut direkt och tillgång till kontot så snart du har undertecknat kreditavtalet elektroniskt med TUPAS-autentisering. Därefter kan du använda kontot på Coronarias mottagningar genom att visa upp giltig legitimation.
- Alltid 30–60 dagar räntefri och avgiftsfri betalningstid
- Betala hela beloppet på en gång eller välj ett betalningsalternativ som passar dig
- Ingen öppnings- eller årsavgift
- Kontot är löpande och kan enkelt användas för framtida köp
- Du kan ansöka om kontot på plats eller smidigt online
- Kredit upp till 6 000 euro
Om du har frågor, vänligen kontakta Resurs Banks kundtjänst på vardagar, tfn 09 622 4308.
Svea-faktura
När du väljer faktura som betalningssätt använder vi kundfaktura från Svea Bank.
Med fakturan får du flexibilitet i vardagen och kan enkelt betala den via nätbanken. Om du vill kan du efter att du fått fakturan omvandla den till en kredit och betala i mindre delbetalningar enligt din egen betalningsplan.
Med Svea Banks faktura får du alltid minst sju dagars betalningstid. Faktureringstillägget för detta alternativ är 10 euro. Dröjsmålsräntan följer räntelagen: 7 % plus referensräntan enligt lagen. För betalningspåminnelser tar Svea Bank ut en avgift på 5 euro. Observera att köparen måste vara minst 18 år.
Du kan använda Svea-fakturan som betalningssätt för köp mellan 5 och 5 000 euro.
Flexibilitet i vardagen med Svea Banks faktura
Användning av Svea Banks betalningsalternativ förutsätter att kundens kredituppgifter är i ordning. Om allt är i sin ordning kan faktureringen enkelt göras på kliniken. När kunden väljer Svea-faktura ger hen sitt samtycke till att information om krediter från andra kreditgivare inhämtas via Suomen Asiakastieto Oy:s system för konsumentkreditupplysningar. Vi kontrollerar alltid sökandens kredituppgifter. En kund som fått ett negativt kreditbeslut har rätt att ansöka om en ny kreditprövning genom att lämna in kompletterande uppgifter till Svea Banks kundtjänst.
Så här ansöker du om ett förhandsbeslut för Svea-fakturan online:
Klicka på knappen nedan, fyll i ditt personnummer och beloppet i formuläret och tryck sedan på knappen ”Ansök om kreditbeslut”.
Så här ansöker du om ett förhandsbeslut för Svea-fakturan via sms:
Skicka ordet CORONARIA, ditt personnummer och det önskade beloppet till 045 73 95 0161. Du får svar direkt. Exempel: CORONARIA 010180-123X 500
Vad är skillnaden mellan Svea-faktura och Coronaria-konto?
Svea-fakturan fungerar på samma sätt som en vanlig kundfaktura, men faktureringen sköts av Svea på uppdrag av Coronaria. Coronaria-kontot däremot är en kredit som du ansöker om hos Resurs Bank. Med krediten kan du betala både mindre och större tandvårdsåtgärder och får alltid 30–60 dagar räntefri och avgiftsfri betalningstid.
Båda betalningssätten förutsätter att kundens kredituppgifter är i ordning.
Edenred, Epassi och Smartum
Hos oss kan du betala din tandvård med Edenred Tandvård, Epassi eller Smartum Hälsovårdsförmån, om din arbetsgivare har inkluderat tandvård i dina personalförmåner. Med välmående- och hälsovårdsförmåner kan du betala både tandläkarens och munhygienistens tjänster.
Edenred Tandvård, Epassi Välmåendeförmån och Smartum Hälsovårdsförmån är riktade betalningssätt som din arbetsgivare kan erbjuda för ett specifikt användningsområde. Det kan till exempel vara sedvanlig tandvård som arbetsgivaren bekostar för att upprätthålla arbetsförmågan eller för behandling av sjukdom.
Med Edenred, Epassi och Smartum kan du till exempel betala följande tjänster:
- tandundersökning
- tandfyllning
- borttagning av tandsten
- grundlig tandrengöring (inkl. borttagning av tandsten och sodarengöring)
- sodarengöring (pulverrengöring)
Förmånen är personlig – den kan inte bytas mot pengar, användas för att köpa presentkort eller ge växel tillbaka. Den kan inte heller användas för estetiska tandvårdstjänster, såsom tandblekning.
Många anställda har dessutom en sjukförsäkringskassa som kan utnyttjas för tandvård enligt arbetsgivarens villkor.
Edenred Tandvård
Edenred Tandvård är en helt virtuell förmån – du behöver bara din telefon. I mobilappen kan du se för vilka ändamål du kan använda förmånen. Läs mer på Edenreds webbplats.
Epassi Välmåendeförmån
I mobilappen ser du för vilka ändamål du kan använda förmånen. Meddela i kassan på tandkliniken att du betalar med Epassi-appen och visa upp kvittot på din telefonskärm. Observera att kvittot är giltigt i endast 15 minuter. Om du inte har appen kan du även betala din tandvård via sms. Läs mer på Epassis webbplats.
Smartum Hälsovårdsförmån
Din arbetsgivare bestämmer vilka typer av tjänster du kan använda hälsovårdsförmånen till. Du kan kontrollera i SmartumPay-appen om tandvård ingår i din hälsovårdsförmån. Boka en tid och meddela i kassan att du använder Smartum Hälsovårdsförmån som betalningssätt. Betalningen sker enkelt på plats via appen. Läs mer på Smartums webbplats.