Sateenvarjon alla hymyilevät kolme Tilkan tähystysklinikan työntekijää.

Tilkan tähystysklinikka tarjoaa asiakkaalle ammattitaitoista palvelua ensikontaktista vastauksen saamiseen 

Ajankohtaista Erikoislääkäri Uutiset

Coronarian tähystysklinikalla perinteikkäässä Tilkassa Helsingin Ruskeasuolla tehdään gastroenterologiaan kuuluvia tähystystutkimuksia. Coronaria toimii julkisen sektorin ja hyvinvointialueiden kumppanina palvelusetelin tai maksusitoumuksen saaneille asiakkaille. Lisäksi tähystysklinikalle voi tulla myös itse maksavana yksityisasiakkaana.  

"Mietimme aina yhteistyössä asiakkaan kanssa ratkaisun siten, että se on kaikkien etujen mukaista. Pystymme tarjoamaan nopean hoitoon pääsyn myös julkisen terveydenhuollon kumppanina. Jos potilas saa palvelusetelin, hän pääsee meille tähystykseen jopa viikossa", yhteyspäällikkö Minna Heinonen kertoo.

Puolikuvassa hymyilevä nainen.

Coronaria tarjoaa myös erikoislääkäripalveluita hyvinvointialueille heidän omiin sairaaloihinsa ja yksiköihinsä. 

Tällä hetkellä Tilkan tähystysklinikalla työskentelee lähes kahdenkymmenen osaavan erikoislääkärin sekä lähi- ja sairaanhoitajan tiimi. Tilkassa tehdään vatsan ja suoliston alueen tähystystutkimuksia viitenä päivänä viikossa.   

"Meillä on kaksi hyvin varustettua toimenpidehuonetta sekä oma välinehuolto. Voimme ketterästi palvella asiakkaita enemmänkin", Heinonen toteaa. 

Yhteen hiileen puhaltava työyhteisö 

Tähystysklinikalla kahtena päivänä viikossa työskentelevä gastroenterologi Janne Rajala kiittelee Coronarian työilmapiiriä sekä laadukkaita laitteita, joiden valintaan on saanut itse vaikuttaa. 

"Parhaita puolia Coronarialla on ehdottomasti tiivis työyhteisö, jossa kaikki tuntevat toisensa. On aivan ehdoton etu, että hoitajat työskentelevät tähystysklinikalla ensikontaktista toimenpiteessä avustamiseen." 

Kun ammattitaitoiset hoitajat ovat vastaamassa puhelimeen, he kuulevat heti potilaan huolet ja voivat tarvittaessa konsultoida lääkäriä nopeastikin. 

"Lisäksi he osaavat huomioida potilaan tuntemukset kokonaisvaltaisesti ja tukea häntä tähystystutkimuksen aikana", Rajala kiittelee. 

Puolikuvassa tähystysklinikalla hymyilevät lääkäri ja hoitaja.

Palveluesihenkilönä tähystysklinikalla työskentelevä Meri Pihl vastaa siitä, että hoitohenkilökunta hoitaa hommansa ajanvarauksesta välinehuoltoon ja lääkityksen huolehtimisesta tähystyksessä avustamiseen. 

"Hoitajan työnkuva on todella monipuolinen. Se pitää sisällään edellä mainittujen asioiden lisäksi runsaasti potilaan kohtaamista. Jokainen ihminen reagoi eri tavalla tähystystilanteessa, joten toimenpide voi olla joillekin jännittävä tai jopa pelottava. On todella tärkeää luoda tähystykseen rauhallinen ilmapiiri ja olla potilaalle läsnä." 

Myös Pihlin mielestä Coronaria tähystysklinikan toiminnan sujuvuus perustuu hyvin yhteen pelaavaan tiimiin ja toimivaan hoitoketjuun, joka on koko homman a ja o. 

"Tähän porukkaan on äärettömän helppo kuulua, koska voi luottaa siihen, että kaikki meistä tukevat toisiaan ja joustavat tarpeen vaatiessa", Pihl summaa. 

Ammattitaitoa ensimmäisestä kontaktista vastauksen saamiseen 

Coronaria tähystysklinikkaa on kiitelty luotettavaksi ja helpoksi yhteistyökumppaniksi, joka räätälöi tilaaja-asiakkaidensa kanssa palvelut kaikille sopiviksi. Coronariaa on kiitelty myös mukavan matalasta hierarkiasta. 

"Tilaaja-asiakkaamme voivat olla suoraan yhteydessä omaan yhteyshenkilöönsä, joka on myös aktiivisesti yhteydessä heihin. Saamissamme palautteissa on usein kehuttu sitä, että yhteydenpito onnistuu matalalla kynnyksellä eikä jokaista yhteydenottoa varten tarvita omaa kokousta. Yhteydenpitomme on välitöntä ja välittävää", Minna Heinonen korostaa. 

Työ tilaaja-asiakkaiden kanssa on Heinosen mukaan pitkälti kuuntelemista ja sparrailua sekä asiakkaan tarpeisiin vastaamista. 

"Luomme tilaaja-asiakkaan kanssa palvelua, jossa asiakas on pääfokuksemme. Palvelemme parhaalla mahdollisella tavalla, jotta potilas saa tarvitsemansa tutkimuksen ja vastaukset ajallaan sekä ymmärrettävästi."  

Myös Meri Pihl korostaa asiakaskohtaamisen merkitystä: 

"Jokainen kohtaaminen on omanlaisensa ja vaatii henkilökunnalta kykyä lukea ihmistä. Se on iso osa myös työn viehätystä ja mielenkiintoisuutta", toteaa kätilön koulutuksen saanut Pihl. 

"Olen usein kuullut sanottavan, että Tilkan tiimissä on maaginen tiimihenki ja ainutlaatuinen huippujengi. Toivon, että se näkyy myös potilaalle, että meillä on täällä ihan huikeita ammattilaisia eli todella ammattitaitoinen hoitohenkilökunta ja erikoislääkärit tekemässä tätä työtä", summaa Minna Heinonen hymyillen. 

Kiinnostuitko yhteistyöstä?

Ole yhteydessä meihin, jos työskentely tai yhteistyö kanssamme kiinnostaa!