Viisi työntekjiää istuu neuvotteluhuoneessa pöydän ääressä.

Työelämäpalvelut

Työkyky- ja työhyvinvointijohtamisen palvelut esimiestyön tueksi ja työyhteisöjen kehittämiseen

Coronaria Tietotaito on vahva suomalaisen työelämän asiantuntija. Tarjoamme työkykyjohtamisen kattavat palvelut esimiestyön tueksi ja työyhteisön kehittämiseen.

Palvelumme pohjautuvat tutkittuun tietoon ja vankkaan ammattitaitoon. Osaajamme ovat koulutettuja ja kokeneita työkykyjohtamisen ja työpsykologian  ammattilaisia.


Kolme työntekjiää on kerääntynyt pöydän ääreen ja katsoo yhdessä kannettavan tietokoneen näyttöä.

Muutosjohtamisen valmennus

Esimiehenä olet tottunut johtamaan työelämän jatkuvaa muutosta. Olet varmasti huomannut, että onnistuminen riippuu ennen kaikkea henkilöstön saamisesta mukaan muutokseen. Työntekijöiden on ymmärrettävä muuttuneiden tavoitteiden merkitys omassa työssään. Johto tarvitsee puolestaan tietoa sitoutumisen esteistä, että tavoitteet saavutetaan. Mitä paremmin nuo esteet ennakoidaan, sitä vahvemmin organisaatio toimii jatkuvasti muuttuvissa tilanteissa.

Lue lisää

Kaksi nuorta naista keskustelee ja on kahvilla työpaikan taukotilassa.

Tutkimusmatka omaan työhön

Työnohjaus ja coaching

Haluatko lähteä yhdessä ohjaajamme kanssa kiehtovalle tutkimusmatkalle omaan työyhteisöösi ja -rooliisi? Työnohjauksessa tarkastelet työelämää aivan uudesta näkökulmasta. Ohjauksen avulla kehität ammattitaitoasi ja hallitset työn kuormittavuutta. Työnohjaus vahvistaa ihmissuhdejohtamista, kohentaa vuorovaikutusta ja auttaa yhteisöä selviytymään yhdessä.

Uudet esimiehet tarvitsevat tukea roolinsa haltuun ottamisessa. Potentiaalivalmennuksella tehostetaan henkilöstöjohtamisosaamisen kehittymistä ylemmän esimiehen asettamien tavoitteiden mukaisesti.

Työnohjaus on kelpo tapa auttaa työryhmiä kehittämään omaa työtään yhdessä. Samalla on mahdollisuus tukea keskinäisen vuorovaikutuksen kehittymistä.

Lue lisää

Nuori nainen istuu kannettavan tietokoneen äärellä headset päässä.

Esimiesten Help Desk ja Esimiesklinikka tukenasi esimiestyön pulmatilanteissa

Älä jää yksin. Help Deskimme on puhelin- ja verkkopalvelu, joka auttaa sinua ratkomaan esimiestyön ongelmakohtia. Rakennamme palvelukokonaisuuden tarkasti tarpeidesi mukaan.

Help Desk tarjoaa ohjausta esimerkiksi näihin tilanteisiin:

  • Työyhteisössä on vaikeuksia antaa ja ottaa vastaan rakentavaa palautetta.
  • Yhden tai useamman henkilön sairauslomien määrä on kasvanut työyhteisöä kuormittavaksi.
  • Töiden organisointi tai ohjeiden noudattaminen on vaikeaa.
  • Työntekijöiden käsitys oman työnsä laadusta ei vastaa todellisuutta.
  • Asiakkaat reklamoivat yhä useammin virheistä.
  • Työyhteisössä ilmenee epäasiallista käyttäytymistä.
  • Ongelmien ottaminen puheeksi ja käsittely alaisten kanssa tuntuu vaikealta.

 

Edellä kuvattuja teemoja voidaan käsitellä myös esimiesten muodostamassa ryhmässä – esimiesklinikassa. Tapaamiset aloitetaan sovitun teeman mukaisella tietoiskulla, jonka pohjalta keskustellaan osallistujien arkisia pulmatilanteita käsitellen. Näin jokainen oppii toisten kokemuksesta, ja casen esittäjä saa konkreettista tukea johtamistilanteensa ratkaisemiseen.

Lue lisää

Työntekijät ovat kerääntyneet pöydän ääreen saamaan koulutusta tai palaveriin.

Työnohjaus ja valmennus parantamaan työyhteisön vuorovaikutusta

Työnohjauksessa työyhteisö tai ryhmä saa tilaisuuden tarkastella tehtäviään aivan uudesta näkökulmasta. Yhteisötyönohjaus tukee yhteisten perustehtävien löytämistä ja vahvistaa työntekijöiden kykyä kehittää työtään. Lisäksi ohjaus edistää hyvää ihmissuhdejohtamista ja kohentaa vuorovaikutusta. Työyhteisösi tarpeen mukaisia teemoja voidaan koota myös yksittäisiksi valmennuksiksi tai prosesseiksi.

Lue lisää

Kiinnostuitko palveluistamme? Ota yhteyttä

Oheisella lomakkeella voit tiedustella palveluistamme tai antaa palautetta. Muistathan jättää myös yhteystietosi, jotta voimme vastata viestiisi.