Olemme Kelan palveluntuottaja ympäri Suomen
Fysioterapeutti hieroo miesasiakkaan selkää.

Hieronta

TIEDOTE KUNTOUTUSASIAKKAILLE (24.3.2020)

Olemme päivittäneet kuntoutuskäytäntöjämme Kelan tarkennettua suosituksiaan.

Klikkaa ja lue tästä päivitetyt kuntoutuskäytännöt Kelan asiakkaillemme sekä muille asiakkaillemme.

Huomioitavaa

- Huomioithan, että kuntoutukseen ei tule saapua, jos olet sairaana tai olet tullut vasta ulkomailta.
- Voit tulla turvallisesti vastaanotollemme, mikäli sinulla ei ole flunssan oireita, eikä perhepiirissäsi ole havaittu altistusta koronavirukselle.
- Huolehdimme erityisen hyvin käsihygieniasta, tarvittavasta suojauksesta, toimipisteiden tavallista huolellisemmasta siivouksesta, emmekä tule sairaana töihin.
- Suhtaudumme vakavasti viranomaisten ohjeistuksiin, ja seuraamme niitä tarkasti!
- Toimitaan yhdessä vastuullisesti.

Olemme etäkuntoutuksen konkareita ja palvellaksemme myös mahdollisia kotona olevia asiakkaitamme, olemme aloittaneet etäkuntoutuksen laajamittaisemmin kaikissa palveluissamme. Keskustele oman terapeuttisi kanssa, voisiko sinunkin kuntoutuksesi siirtyä hetkeksi verkkoon.

Lue lisää kuntoutuksen järjestämisestä etäkuntoutuksena tästä.

Hieronta on perinteinen hoitomuoto, jota voidaan käyttää erilaisten lihasten jännitystilojen ja niistä aiheutuneiden kiputilojen laukaisuun kaikenikäisillä. Hieronnalla voidaan ehkäistä esimerkiksi työ- tai urheiluperäisiä vaivoja sekä hoitaa jo syntyneitä rasitustiloja tehokkaasti.

Hieronta on pehmytkudosten mekaanista käsittelyä erilaisia tekniikoita hyödyntäen. Hieronta vilkastuttaa kudosten aineenvaihduntaa, lisää verenkiertoa hetkellisesti hierottavalla alueella, venyttää pehmytkudosta ja ennen kaikkea tuntuu mukavalta ja rentouttaa.

Käsittelyn aikana voidaan käydä läpi isoja kokonaisuuksia tai keskittyä johonkin tiettyyn vaivaan tai osa-alueeseen asiakkaan yksilöllisen tarpeen mukaisesti.

Koulutetut hierojat ovat terveydenhuollon ammattihenkilöitä.

Urheiluhieronta

Urheiluhieronnalla pyritään auttamaan urheilijaa parhaan suorituskykynsä löytämisessä, nopeuttamaan palautumista vaativan kisan, turnauksen tai tapahtuman jälkeen sekä ylläpitämään hyvää virettä harjoituskaudella.